Colibri Consulting

Strada Gheorghe Săulescu, nr. 29, clădirea Chronos, etaj 4, Iaşi, România
+40749322076
+40743942816
office@colibridesign.ro

De ce viitorul marketingului depinde de idei

23.08.2017 13:14 Bianca

Politica de fidelizare

 

Ai nevoie doar de câteva minute-n trafic să observi de ce. Cu toţii suntem agasaţi de multitudinea de litere, culori şi forme ce par că nu mai încap nici pe cele mai înalte clădiri din oraş. Şi, dacă nici dronele ce livrează pizza nu funcţionează, nici bugetele imense de Social Media, nici billboardurile, atunci ce?

Oamenii, în special milenialii, au început să îşi dorească mai puţină opulenţă şi mai mult minimalism

Industrii întregi se bazează pe cantitate pentru a-şi creşte profitul. În timp ce zeci de corporaţii îşi petrec timpul încercând să promoveze mii de produse cu ajutorul unor bugete imense, lumea începe să ceară mai puţin, dar mai calitativ. Nu spunem că mesajele creative nu mai funcţionează, ci că o strategie ce include şi un produs simplu, dar nu simplist, cu un standard calitativ mai ridicat, poate avea mai mult efect decât orice altă tactică.
  

Produsele ce exprimă grijă faţă de consumator au început să vândă mai mult

Marketerii învaţă în facultate că poţi vinde orice, atâta timp cât ştii sa spui povestea acelui lucru. Dar, în acest moment, poveştile false nu mai vând, cuvintele fără substanţă nu mai vând. În schimb, un produs care arată consumatorului grija pentru confortul şi bunăstarea sa, da. Oamenii caută produse şi servicii care le oferă calitate şi confort, nu a celor care sunt doar populare sau accesibile.

 
Oamenii devin fanii unui serviciu sau produs atunci când le oferă o experienţă favorabilă

Cele mai eficiente eforturi de marketing se bazează pe încurajarea consumatorilor către o interacțiune cu brandul prin idei care generează conexiuni naturale cu acesta.

Să luăm drept exemplu un brand românesc, care, deşi nu a făcut eforturi de marketing imense, a ajuns să fie apreciat atât la nivel naţional, cât şi internaţional, pentru produse cu standarde de calitate ridicate, ce intensifică sentimentul de siguranţă a consumatorilor în momentul în care iau o decizie de cumpărare. Este vorba de Musette, care, deşi au un catalog de produse restrâns şi un buget de marketing restrâns, convinge şi impresionează mii de consumatori prin produse de calitate, ce emană rafinament şi transmit sentimentul de confort.
 


Este mai uşor să investeşti mai întâi în produs şi mai apoi să îl promovezi inteligent

Nu este obligatoriu ca ideile să coste o avere. O idee originală poate avea un impact mai ridicat decât una deja existentă pe piaţă, care a fost eficientă la un moment dat, dar acum este mult prea des utilizată şi prea costisitoare. Aşadar, în loc să alegi o promovare agasantă şi agresivă, mai bine ieşi din zona de confort şi alege să-ţi promovezi produsul sau serviciul apelând la creativitate. Cum? În primul rând, asigură-te că ai un produs foarte bun, ce acoperă o nevoie sau o problemă, şi apoi alege să implementezi acele idei simple care sparg tiparele şi cresc şansele ca consumatorii să se convingă singuri de calitate. Distinge-te de zgomotul pieţei investind inteligent.

Un consumator mulţumit de produs/serviciu este mai predispus să îl recomande şi altora

Probabil ştim cu toţii ce înseamnă “word of mouth”. Auzim mulţi antreprenori ce vorbesc mereu despre cum vor ca produsele lor să se promoveze “din gură-n gură”, însă de cele mai multe ori nu reuşesc. Motivul? Oamenii nu vorbesc despre un produs cu o calitate scăzută, ce nu le-a oferit o experienţă favorabilă. Şi, cu siguranţă oamenii nu vorbesc despre cât de impresionaţi au fost de un banner sau de un billboard, ci despre măsura în care nevoile le-au fost satisfăcute de acel produs.

Aşa că, îndrăzneşte să vii cu o idee nouă, dar care este bazată pe o nevoie pregnantă a unui anumit segment de consumatori. Dacă îți dorești cu adevărat să fii diferit, modifică status quo-ul actual și revendică un alt tip de atenție. Fii diferit, îndrăzneşte să-ţi pese de consumatorii tăi.

 

Bianca

Lover of NICE.

Scroll