Colibri Consulting

Strada Gheorghe Săulescu, nr. 29, clădirea Chronos, etaj 4, Iaşi, România
+40749322076
+40743942816
office@colibridesign.ro

Când alegi un freelancer vs o agenție de publicitate?

27.06.2017 10:11 Bianca

Politica de fidelizare

Da, fără marketing nu existăm ca business-uri şi vor fi momente în care vei realiza că eforturile de marketing sunt vitale pentru a evolua pe piaţă. Fie eşti un antreprenor ce tocmai vrea să intre pe piaţă, fie eşti o companie care nu a externalizat niciun serviciu până acum, este destul de greu să manageriezi toate punctele mai mult sau mai puţin sensibile ale activităţii de marketing. Să presupunem ca te-ai decis într-un final să apelezi la un expert, ca să te poţi concentra pe celelalte procese de dezvoltare a business-ului. Pentru că preferi de cele mai multe ori lucrurile făcute bine la costuri mici, porneşti în căutarea unui freelancer sau chiar a unui prieten care are câteva cunoştinţe atât în branding, cât şi în Social Media, design sau marketing. Câte puţin din toate. Mulţi antreprenori scot din ecuaţie o agenţie de publicitate pentru că legenda spune că au costuri mari, durează mult şi pun multe întrebări. 

În realitate scenariul nu este chiar aşa, fiecare business are nevoie fie de o agenţie, fie de un freelancer în funcţie de obiectivele şi resursele pe care le are. Am abordat acest subiect mai jos, împreună cu o serie de avantaje şi dezavantaje ale colaborării cu o agenţie, dar şi cu un freelancer.

1. Un om versus o echipă

Să nu ne mai ascundem după deget. Un om singur nu poate face 100% munca a patru sau mai mulţi oameni, iar câteodată unele business-uri nici nu au nevoie de atâţia oameni. În agenţii, există câte un om diferit pentru fiecare parte din strategia de marketing: social media, outdoor, obiective, analiză, copywriting, etc. Un freelancer îl alegi doar atunci când proiectul sau business-ul are nevoie de servicii punctuale cum ar fi: un logo, o macheta, o modificare la logo, etc.

2. Piaţă şi trenduri

Pentru ca o agenţie să trăiască, inovaţia este un element critic în crearea de valoare adăugată. Astfel, din ce în ce mai multe agenţii investesc în educarea angajaţilor pentru ca aceştia să integreze idei şi trenduri noi în strategiile şi campaniile clienţilor pentru rezultate mai semnificative. Freelancerii însă, învaţă şi îşi găsesc singuri resursele, ceea ce numim acum self - learning.

3. Obiectivul final al agenţiilor vs. al freelancerilor

Interesul agenţiilor de creaţie este să construiască relaţii de încredere cu clienţii, pe când un freelancer este expert în livrarea rapidă şi eficientă a proiectelor. În publicitate, nu mesajul şi campania sunt importante, ci cât de eficiente şi de efect sunt, implicit ce rezultate aduc. Astfel, agenţiile vor implementa o campanie sau un proiect într-un interval mai lung de timp deoarece au nevoie de o strategie, un research şi o metodologie ce vor susține întregul proces de lucru, comparativ cu frelancerii în cazul cărora nu vei fi nevoit să aştepţi pentru că vor încerca să realizeze task-ul într-un timp cât mai scurt posibil.

4. Importanța avantajului legal

Agenţiile sunt entităţi legale, ceea ce oferă o colaborare mult mai puţin riscantă faţă de un freelancer care poate să dispară de pe piaţă dintr-o dată. Şi da, dacă apelezi la un freelancer nu vei mai plăti taxe, în schimb poţi plăti riscuri, atât din punct de vedere al siguranţei datelor, cât şi a executării proceselor.

5. De cine va depinde departamentul tău de marketing 

Atunci când un departament stă în mâinile unei singure persoane cum este în cazul freelancerilor, în situaţiile de criză este destul de greu să găseşti un înlocuitor. Fiecare pas din implementarea strategiilor va depinde tot de o singură persoană şi fără aceasta procesul nu poate merge mai departe. În agenţiile de publicitate, project managerul va fi responsabil continuu de proiectul tău, de anticiparea şi înlocuirea personalului în caz de urgenţe sau vacanţe. Dezavantajul agenţiilor este posibila pierdere a informaţiilor între angajaţii acestora.

 

Astfel, există companii ce consideră că un freelancer ar putea face punctual task-uri sau proiecte mai mici, însă atunci când ajungem să punem în discuţie strategii de marketing mai complexe, obiective, canale multiple - pe scurt un proiect major - este vital pentru antreprenori să apeleze la o agenţie de publicitate, pentru rezultate eficiente.

Bianca

Lover of NICE.

Scroll